Még elitnek is túl kevesen vagyunk

Németh Kristóf, Forgách Péter és Fekete Péter
Németh Kristóf, Forgács Péter és Fekete Péter (moderátor: Andor Éva)

Hagyományteremtő szándékkal színházmarketing konferenciát tartottak a Győri Nemzeti Színházban Színházat vegyenek! címmel, színházigazgatók, színészek és mintegy száztíz színházi alkalmazott részvételével. “Minél kevesebb a pénz, annál többet kell marketingre fordítani” – fogalmazott Csizmadia Tibor, a Magyar Színházi Társaság elnöke a megnyitón, kiemelve a minél hatékonyabb költés fontosságát.
Herczeg Tamás, a Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatója, egy kutatás adatait idézve elmondta: 2008 és 2013 között ötvennégy százalékra nőtt a magyar lakosság azon aránya, amely távol marad mindenféle kulturális eseménytől, miközben az aktív kultúrafogyasztók hat százalékos tábora “már elitnek sem nevezhető, mert annyira kis arány”. Az említett hat százalék aggasztónak tűnik, ugyanakkor figyelembe kell venni a kultúrafogyasztás területi eloszlását is, hiszen egyes elszeparált területeken a nullához közelít, ami nagyban rontja az arányt.
Fekete Péter, a Békéscsabai Jókai Színház igazgatója, arra hívta fel a figyelmet, hogy a legtöbb színház közpénzeket használ fel, ezért a marketing és a kommunikáció területén fontos arra figyelni, hogy az adófizető állampolgárok érezzék: a színházakban folyamatos és magas színvonalú munka folyik.
A kulturális költésekért nem egymással kell versengeniük az intézményeknek, új vevőket bevonzva jelentősen lehet növelni az erre fordított pénzeket – mondta Turkovics Monika, a Magyar Állami Operaház marketing és kommunikációs igazgatója.
A “Marketing a színházigazgató szemével” című kerekasztal beszélgetést Andor Éva, a TV2 műsorvezetője moderálta. Fekete Péter, Forgács Péter (Győri Nemzeti Színház) és Németh Kristóf (Játékszín) részvétele mellett a színészek véleményét is megismerhették a résztvevők Schell Judit és Szente Vajk tolmácsolásában. Utóbbiak egyetértettek abban, hogy a színházuk kérésére bármilyen marketing eseményen készséggel részt kell vennie egy színésznek. Szabó László, a Magyar Teátrumi Társaság titkára, zárszóként kiemelte: a tanácskozás előremutatónak bizonyult, a szervezők pedig szeretnének a konferenciából hagyományt teremteni.

Reklámok

SZÁMÍTUNK A VÉLEMENYÉRE!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s