Új médiacég lép a magyar piacra

A következő hetekben a Libri Csoport Libri Média néven egyetlen vállalatban egyesíti korábbi és újonnan megszerzett média-érdekeltségeit. Ezzel Magyarország egyik legerősebb kulturális média-vállalkozása jön létre.

A Balogh Ákos nevéhez köthető Libri Könyvkereskedelmi Kft. többségi és a Fidelio Média korábbi tulajdonosainak – Zsoldos Dávid és Nagy Bálint – kisebbségi tulajdonában megalakuló Libri Média Kft. a nyár folyamán fokozatosan integrálja és konszolidálja a jelenleg hat országban jelen lévő Port Data és a cégcsoport által most megvásárolt  Fidelio Média sokrétű és szerteágazó területeinek tevékenységeit.

A Libri Média a kulturális és szabadidős tartalmak és szolgáltatások piacára kíván koncentrálni  és már indulásakor két erős médiacégre alapozva építi portfolióját. A 2012. február végén a cégcsoportba integrált Port.hu mintegy 400 ezer napi egyedi látogatójával nemcsak a programajánló honlapok toronymagas piacvezetője, de az abszolút magyar netes toplistán is stabilan az élbolyban szerepel. A 2012. júniusában a Libri Csoporthoz kerülő Fidelio Média pedig a prémium kulturális márka és tartalmak – Fidelio magazin, Fidelio.hu – mellett nemcsak egy jelentős print portfoliót, hanem ígéretes sales, rendezvényes és rádiós kompetenciát is jelent.

A Libri Média vezetője Zsoldos Dávid, a Fidelio Média alapító-tulajdonosa lesz, aki június 1-től átveszi a Port Data ügyvezetését is. „Embert próbáló, de végtelenül izgalmas kihívás ez, amelynek nem lehetett ellenállni.” – nyilatkozta Zsoldos Dávid. „A Libri-Port-Fidelio háromszögben olyan termék- és szolgáltatásfejlesztési lehetőségek rejlenek, ami hosszú évekre inspiráló feladatokat jelent majd az egész csapat számára. A Libri által megszólított kultúrafogyasztók tömege, a Port.hu hatalmas elérése, valamint a Fidelio sokoldalú kompetenciája – a Bóbita gyerekmagazintól a Müpa márkamagazinjáig és Fidelio Klasszik rádióműsorig – rendkívüli szinergiákat jelent.

Balogh Ákos, a Libri Csoport fő tulajdonosa az új cég indulása kapcsán elmondta, hogy a Libri Média „a Port.hu és a Libri Könykereskedelmi Kft. házasságakor felvázolt úton halad, és ezzel az egyre értékesebbé váló szabadidőnk sokszínű és kulturált eltöltését segíti. A Zsoldos Dávid vezette cég egyedülálló portfoliójával igazi kuriózum lesz a hazai es a környező országok médiapiacán.” A Libri Média Kft. felügyelőbizottsági teendőit a többségi tulajdonos Balogh Ákos mellett Liptay Gabriella és Veszelovszki Zsolt, a Libri Könykereskedelmi Kft. társtulajdonosai látják el.

 

 

Zsoldos Dávid (36) a Liszt Ferenc Zeneakadémián szerzett zongoraművészi és zenetörténészi diplomát, egyetemi éveit követően kulturális újságíróként dolgozott. A Fidelio Média Kft. alapító-tulajdonosaként 2002-ben indította el a Fidelio.hu-t, egy évvel később pedig a Fidelio Magazint, majd a Fidelio Média ügyvezetőjeként számos kulturális és kommunikációs projektben vett részt. Nagy Bálinttal közösen hét éven át (2003-2009) szerkesztette és vezette a Capriccio c. műsort a Radio Café 98.6-on, majd az induló Klasszik Rádió 92.1 első programigazgatója volt (2009-2010). A Müpa Magazin 2006-os alapításától a lap főszerkesztője, 2008-tól pedig klasszikus zenei programszerkesztőként is segíti a Művészetek Palotája szakmai munkáját, 2011 októberétől az Operaház egyik tanácsadója. A Jeunesses Musicales magyar tagszervezetének elnöke, a Budapesti Kommunikációs Főiskola Arts & Business képzésének tanára.

A Fidelio Média Kft. a 2002-es alapítása óta eltelt években a hazai kulturális élet egyik meghatározó szereplőjévé vált. A Fidelio.hu portál, az ingyenes, országos terjesztésű, havonta 64-128 oldalon megjelenő Fidelio magazin, a Bóbita gyerekprogram-magazin, a Fidelio Klasszik rádiós kulturális magazinműsor e terület prémium szolgáltatói. A portfólióba tartozó médiumok havonta több százezer olvasót és rádióhallgatót tájékoztatnak  a klasszikus zene, a jazz- és világzene, a színház, a tánc, a kiállítások, a gyermekprogramok, valamint az operák és musicalek világának eseményeiről.

A Libri Csoport zászlóshajója, a 20 éves Libri Könyvkereskedelmi Kft. mintegy 400 főt foglalkoztató országos hálózat, amelyik 34 üzletével, internetes áruházával, nyolcmilliárd forint feletti éves forgalmával az ország egyik legnagyobb könyvértékesítőjeként 1,6 millió vásárlót szolgál ki évente.

A PORT.hu a magyar és a régiós médiapiac közel 17 éve meghatározó szereplője. A PORT.hu Európában is teljesen egyedi szolgáltatási és kulturális ajánlóportál, amelynek látogatottsága – havi mintegy 1,5 millió egyedi látogatóval  – a hazai legnépszerűbb hírportálok szintjét éri el. A portál már most több, mint 200 tv-csatornáról, mintegy 100 ezer filmről, 10.000 étteremről, továbbá évi 3.000 fesztiválról, eseményről ad tájékoztatást.

SZÁMÍTUNK A VÉLEMENYÉRE!